Bosch Act-by-Wire: zo rijdt de auto aan een digitaal draadje
Hoe rijdt een auto met Steer-by-Wire? Of Brake-by-Wire? Deze en andere technologie konden we in de praktijk testen tijdens de Bosch Techday 2024.
Heb je 'm al besteld, de Tesla Powerwall? Nee? Snel naar Eneco dan! Want de Powerwall is: "het meest hippe product van 2016", zegt AD.nl. Volgens topman Musk van Tesla is het zelfs "niets minder dan een revolutie". Maar, ho ho! Z24.nl rekent voor dat het lang duurt voor je hem terugverdient. Klopt dat? En wat kun je eigenlijk met zo'n Tesla Powerwall?
Hoe rijdt een auto met Steer-by-Wire? Of Brake-by-Wire? Deze en andere technologie konden we in de praktijk testen tijdens de Bosch Techday 2024.
De auto van de toekomst is meer dan ooit software-defined, als het aan Bosch ligt. Wat houdt de software-defined auto in, en wat betekent het voor de werkplaats?
ZF's nieuwe aanvulling op intelligente cruise control kan tot 8 % energieverbruik besparen. Dit Eco Control 4 ACC evalueert in real time kaartinformatie en voertuiginfo over de optimale belasting van de aandrijflijn. Ontwikkelingspartners Embotech en ZF beschrijven het als 'extra rijbereik in de praktijk', en denken dus aan gebruik in elektrische auto's.
Natuurlijk moet Tesla op zijn Investeerders Dag weer tonen dat het bedrijf voor revoluties in de autobranche zorgt. Zoals deze keer met het onderwerp autobouw. "Gaat al honderd jaar op dezelfde manier, hoog tijd dat we daar iets heel nieuws voor bedenken." Een nieuwe productiemethode die veel efficiënter zou zijn belooft gehalveerde kosten. Hoe dan?