BorgWarner toont nieuwe 800V power module
BorgWarner introduceert een nieuwe dubbelzijdig gekoelde 800V SiC-power module en een multilevel inverter voor efficiëntere elektrische voertuigen.
Het lijkt dat elektrisch rijden vanuit autofabrikanten vooral gestimuleerd gaat worden door plug-in hybrides. Geen zorg over voortijdig ontladen accu's, wel de mogelijkheid vooral in steden uitlaatgasvrij te rijden. Maar gebruikt de rijder in de praktijk wel, liefst maximaal, de elektrische mogelijkheden? Draadloos laden zou helpen, Toyota en Denso testen ermee in Japan.
BorgWarner introduceert een nieuwe dubbelzijdig gekoelde 800V SiC-power module en een multilevel inverter voor efficiëntere elektrische voertuigen.
Volkswagen past een klein aantal zeer krachtige computers toe in het Modular Electric Drive-platform (MEB) van de ID-familie. Hoe werkt dat? Gino Decoster ontleedt VW's nieuwe netwerkarchitectuur.
Dat het elektrisch netwerk in auto's steeds uitgebreider wordt, met al die elektronica, behoeft geen betoog. Daarbij wordt snelle overdracht van 'live' data steeds belangrijker. ZF stelt daarom voor de traditionele bedrading te vervangen door glasvezel.
Om een elektrische truck een bruikbare actieradius te geven heb je een grote batterij nodig. En om die vlot te kunnen snelladen komen er laadpunten die 1 megawatt vermogen leveren. Nu kondigt BYD aan ook op personenauto's een megawatt te gaan loslaten. De auto's die dat aankunnen rijden al in China. Batterijfabrikant CATL volgt op de voet.