EV-Database en Vinacles delen data over elektrische auto's
EV-Database en Vinacles werken vanaf april 2025 samen. Ze koppelen hun data om bedrijven, beleidsmakers en mobiliteitsprofessionals beter inzicht te geven in elektrische voertuigen.
"Traditionele advertenties plaatsen op social media werkt niet". Dat zegt Carlo Hensgens in zijn IVA-afstudeerscriptie over social media. Online netwerksites zijn de afgelopen jaren explosief gegroeid. Wat betekent dat voor het autobedrijf?
EV-Database en Vinacles werken vanaf april 2025 samen. Ze koppelen hun data om bedrijven, beleidsmakers en mobiliteitsprofessionals beter inzicht te geven in elektrische voertuigen.
Ergens in een zaaltje vertelt een Brabander met opvallende schoentjes over werkplaatsefficiëntie. Wiebe van Hes luistert geboeid. Hij gaat vervolgens enthousiast met WESP aan de slag en van die beslissing heeft hij geen spijt. "WESP betaalt zich dubbel en dwars terug: in tijd én geld."
Veel autobedrijven laten kansen liggen bij het doorberekenen van uren en het vervangen van onderdelen volgens fabrieksvoorschrift. Koskamp biedt data-gestuurde oplossingen om bedrijven te helpen efficiënter en winstgevender te werken.
AllParts Nederland en INKOPER MKB werken samen om autobedrijven te ontzorgen. De focus ligt op efficiënte inkoop en kostenbesparing, zodat bedrijven meer tijd overhouden voor hun kernactiviteiten.
Na het einde van zijn dienstverband plaatst een coördinator uit rancune negatieve berichten op sociale media. De berichten gaan over zijn ex-werkgever. Mocht de werknemer dit doen?
Medewerkers van je organisatie kunnen zich op social media uiten op een manier die haaks staat op je bedrijfsvisie. Hoe ga je daar als HR-professional mee om?
Welke mogelijkheden heeft een werkgever wanneer een werknemer of een derde in zijn privédomein uitlatingen doet op sociale media die (in)direct verband houden met de werkgever? De voorbeelden van een bellende buschauffeur en als prostituée bijklussende bankmedewerker laten zien dat (sociale) media een cruciale rol kunnen spelen bij conflicten tussen werkgever en werknemer.
Wist je dat ongeveer 75% van potentieel nieuwe werknemers niet actief op zoek is naar een baan? Social mediakanalen bieden de mogelijkheid om je vacature bij de ideale kandidaat onder de aandacht te brengen, ook als deze niet actief op zoek is naar een nieuwe baan.
Ook in uw organisatie heeft u te maken met het gebruik van sociale media. De impact van sociale media op organiseren, samenwerken en communiceren – en daarmee het HR-beleid – is groot. Voor de meeste HR-activiteiten zijn sociale media niet meer weg te denken. Maar hoe kunt u dat het best doen?
Vroeg of laat krijg je er als organisatie mee te maken: Een medewerker doet een onhandige uitlating via social media en brengt daarmee de organisatie in verlegenheid. Met een beetje pech is de respons vanuit de werkgever ook onhandig en wordt er olie op het vuur gegooid: Er is 'gedoe' rond social media en integriteit. Hoe ga je hier mee om en zorg je er als organisatie voor dat incidenten niet leiden tot onnodige verkramptheid rond social media?
E-mail behoort tot het oude werken. Dat is de stellige overtuiging van IT-bedrijf Atos. "We wilden dat mensen zich bewust werden dat het anders kan."
Social media is een katalysator voor veranderingen waarbij de hele organisatie op zijn kop wordt gezet. Recruitment, communicatie met en tussen medewerkers en klanten, onboardingprocessen... social media is niet meer weg te denken uit HR. Daarom vijf vragen aan Diana Russo, schrijver van het boek HR & Social Media.