CLEPA luidt alarmklok over situatie toeleveranciers auto-industrie
De Europese aftermarket-industrie begint 2025 in zwaar weer. Sinds januari zijn er al 10.000 banen verdwenen bij toeleveranciers. En de grote klappen moeten nog komen, zegt CLEPA.
Autofabriek NedCar in het Limburgse Born zal op termijn honderden extra personeelsleden nodig hebben. In de fabriek worden vanaf volgend jaar MINI's gemaakt in opdracht van BMW.
De Europese aftermarket-industrie begint 2025 in zwaar weer. Sinds januari zijn er al 10.000 banen verdwenen bij toeleveranciers. En de grote klappen moeten nog komen, zegt CLEPA.
De ver van mijn bed show, kun je denken over de recente Autoshow Shanghai. Op deze belangrijkste show van en voor China zien we veel lokaal geproduceerde EVs natuurlijk. Maar ook Europese merken met hun aanbod speciaal voor China. En dat is niet voor niets, deze markt is van levensbelang.
RAI Vereniging geeft aan lichtpuntjes te zien in de Klimaatnota die het kabinet afgelopen week heeft gepresenteerd. Er wordt een realistische stap gemaakt in de verduurzaming van wagenpark, al ontbreekt het nog wel aan concrete lange termijn plannen op het gebied van mobiliteit. Terwijl marktpartijen en consumenten juist behoefte hebben aan dit toekomstperspectief.
Nissan verwacht dat het verlies in het voorbije boekjaar is opgelopen tot een bedrag tussen de 4,3 miljard tot 4,6 miljard euro. Dat is veel meer dan de Japanse autofabrikant eerder verwachtte en ver beneden de verwachtingen van analisten.