Subsidiepot voor tweedehands elektrische auto leeg
De subsidiepot voor de aanschaf van een tweedehands elektrische auto is helemaal leeg. In totaal was er dit jaar 52,5 miljoen euro aan subsidie beschikbaar.
Nederland heeft enige aarzelingen bij de suggestie van Brussel om de noodlijdende autosector 40 miljard euro te lenen. "Wij zijn in het algemeen niet erg voor steun aan sectoren'', aldus een woordvoerster van minister Wouter Bos (Financiën) maandag. "We zijn heel benieuwd naar het voorstel. Als dat er komt, zullen we het goed bestuderen op de gevolgen''.
De subsidiepot voor de aanschaf van een tweedehands elektrische auto is helemaal leeg. In totaal was er dit jaar 52,5 miljoen euro aan subsidie beschikbaar.
Consumenten kunnen vanaf woensdag weer subsidie aanvragen om een tweedehands elektrische auto te kopen. Het gaat om 2.000 euro.
Ja hoor, het is weer zover. We gaan weer rekeningrijden! Een 'unieke coalitie' van belangenclubs wil dat het komende kabinet dat in een wet gaat vastleggen. Omdat het eerlijker is? Mwah, niet echt meer. Om de files te bestrijden dan? Nee joh, dat was vroeger! Vanaf 2030 moeten we gaan Betalen naar Gebruik omdat dat wonderen doet voor het klimaat. Echt waar?
Op 1 juli opende de SEPP, de Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren. Eindelijk krijgen nu ook particuliere autokopers subsidie op de aanschaf van een EV. Maar in tegenstelling tot bij de zakelijk rijders nu geen blanco cheque: Na acht dagen was het potje leeg. Toch zie je zelfs nu nog aanbiedingen. Hoe zit dat? En: Zijn het niet toch stiekem bedrijven en ondernemers die er met de particuliere subsidie vandoor gaan?