Subsidiepot voor tweedehands elektrische auto leeg
De subsidiepot voor de aanschaf van een tweedehands elektrische auto is helemaal leeg. In totaal was er dit jaar 52,5 miljoen euro aan subsidie beschikbaar.
De Amerikaanse Senaat is het donderdag niet eens geworden over een reddingsplan van 14 miljard dollar voor grote Amerikaanse autofabrikanten. Dat maakte de Democratische fractievoorzitter Harry Reid bekend. "Het is einde verhaal'', aldus Reid na een urenlange onderhandelingsronde tussen de senatoren. De kansen dat het Congres het plan dit jaar nog aanneemt zijn daarmee verkeken. "Ik zie er tegenop morgen naar Wall Street te kijken. Het zal geen mooi gezicht worden'', stelde Reid.
De subsidiepot voor de aanschaf van een tweedehands elektrische auto is helemaal leeg. In totaal was er dit jaar 52,5 miljoen euro aan subsidie beschikbaar.
Consumenten kunnen vanaf woensdag weer subsidie aanvragen om een tweedehands elektrische auto te kopen. Het gaat om 2.000 euro.
Ja hoor, het is weer zover. We gaan weer rekeningrijden! Een 'unieke coalitie' van belangenclubs wil dat het komende kabinet dat in een wet gaat vastleggen. Omdat het eerlijker is? Mwah, niet echt meer. Om de files te bestrijden dan? Nee joh, dat was vroeger! Vanaf 2030 moeten we gaan Betalen naar Gebruik omdat dat wonderen doet voor het klimaat. Echt waar?
Op 1 juli opende de SEPP, de Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren. Eindelijk krijgen nu ook particuliere autokopers subsidie op de aanschaf van een EV. Maar in tegenstelling tot bij de zakelijk rijders nu geen blanco cheque: Na acht dagen was het potje leeg. Toch zie je zelfs nu nog aanbiedingen. Hoe zit dat? En: Zijn het niet toch stiekem bedrijven en ondernemers die er met de particuliere subsidie vandoor gaan?