Display wordt luidspreker: Continental komt met geluid via het scherm
Continental bouwt speakers in displays. Zo komt het geluid direct uit het scherm, wat ruimte en gewicht bespaart in de auto.
Gehaast zeg ik "Bel Kooistra voor me en navigeer naar zijn adres". Na een moment bedenktijd vraagt mijn auto "wilt u privé of zakelijke gegevens gebruiken?" Als ik kies voor zakelijk verschijnt al snel een brede pijl op de voorruit die me naar Kooistra's kantoor zal leiden. Zo ongeveer ziet Siemens VDO het infotainment anno 2020.
Continental bouwt speakers in displays. Zo komt het geluid direct uit het scherm, wat ruimte en gewicht bespaart in de auto.
Wat we er precies aan hebben, en precies wie gebruiker kan worden valt nog lastig te schatten. Maar met partners als BMW, Mercedes, Volkswagen, ZF, Schaeffler, BASF en Siemens is de nieuwe joint-venture Cofinity-X nogal een grote onderneming. Deze wil de toepassing bevorderen van het Catena-X datasysteem, ontwikkeld met Duitse staatssteun.
"Ruim tien jaar geleden leverden we ons eerste ingebouwde navigatiesysteem in een Renault. We zijn nu heel veel verder," zegt Sonja Radenkovix, Vice President UX Design van TomTom, tijdens de online presentatie van softwareplatform IndiGO. AMT was erbij en ontdekt: hoeveel verder?
TomTom is al lang niet meer de fabrikant van navigatiekastjes die het ooit was. Momenteel wordt er veel meer geld verdiend aan deals met grote autofabrikanten en wordt er geïnvesteerd in kaarten voor zelfrijdende auto's. Het nieuwe 'Navigation for Automotive' is het nieuwste zichtbare product. Maar… wat betekent dat?