Display wordt luidspreker: Continental komt met geluid via het scherm
Continental bouwt speakers in displays. Zo komt het geluid direct uit het scherm, wat ruimte en gewicht bespaart in de auto.
Denk terug aan uw vroege jeugd, of die van uw eigen kinderen. Wat was er nu mooier dan dat pappa of mamma voorlas, en je samen de plaatjes bestudeerde? De Technische Universiteit München haalt samen met Audi iets van die gelukkige tijd terug, in AviCoS. Daarmee kun je de auto een vraag stellen over de bediening, waarna een avatar voorleest en plaatjes vertoont. Lijkt het u wat?
Continental bouwt speakers in displays. Zo komt het geluid direct uit het scherm, wat ruimte en gewicht bespaart in de auto.
In 1994 zet Audi een revolutionaire stap: de nieuwe A8 krijgt een lichtgewicht aluminium spaceframe, waaraan aluminium plaatdelen worden bevestigd. De ATC-lezing met als thema 'gewichtsbesparing door gebruik van lichtmetalen' is net begonnen, en nu al een succes. De volle zaal luistert geboeid. Nieuw is het gebruik van aluminium niet. De Fransen gebruikten het (Citroën, Panhard, Amilcar, Bugatti) en begin jaren negentig introduceerde Honda de NSX met aluminium monocoque. De stap van Audi is bewonderenswaardig. Het merk gebruikt zes verschillende alu-legeringen.
Audi introduceert MHEV plus, een nieuw mild-hybridesysteem met extra elektrische ondersteuning. Het debuteert in de Audi S5 en biedt meer efficiency en dynamiek.
Continental presenteert op CES 2025 een cockpitconcept met een E Ink-display. Het energiezuinige scherm biedt eindeloze mogelijkheden voor personalisatie in het auto-interieur.