VW werkt aan Level 2+ autonoom rijden met MQB-platform
Volkswagen werkt met Valeo en MobilEye aan geavanceerde Level 2+ rijhulpsystemen voor toekomstige modellen op het MQB-platform.
Valeo introduceert een nieuw interieurfilter dat allergenen neutraliseert. En dat is wel zo prettig voor automobilisten en inzittenden die last hebben van een pollenallergie. Wat doet het Supreme filter precies?
Volkswagen werkt met Valeo en MobilEye aan geavanceerde Level 2+ rijhulpsystemen voor toekomstige modellen op het MQB-platform.
Toeleverancier Valeo toont op de technologiebeurs CES 2025 geavanceerde veiligheidssystemen en oplossingen voor software-defined vehicles.
Een verbrandingsmotor produceert genoeg afvalwarmte om een auto-interieur te verwarmen. In een elektrische auto ontbreekt zo'n 'gratis' warmtebron. Een elektrisch verwarmingselement dan? Dat doet een forse aanslag op de actieradius. Gelukkig is er de warmtepomp. Hoe zo'n 'omgekeerde airco' werkt? We zoeken het uit aan de hand van de VW e-Golf. De CO2-warmtepomp van de ID.3 bewaren we voor een volgend Oog.
De compacte elektrische Opels, Peugeots, DS-en en Citroëns op het e-CMP-platform worden continu geüpdatet. Ze hebben nu 20 km extra actieradius in de WLTP-cyclus, belooft de fabrikant. Heel mooi, lang doorrijden in het lab. Maar hoe is het op de weg? Verrassend antwoord: "De WLTP-verbetering is 5%, de real world verbetering kan in de winter wel 10 % zijn." Hoe kan dat?