Display wordt luidspreker: Continental komt met geluid via het scherm
Continental bouwt speakers in displays. Zo komt het geluid direct uit het scherm, wat ruimte en gewicht bespaart in de auto.
In 1994 moest een Audi A8 het doen met 1 megabyte aan computergeheugen. In een A8 van 2002 was dat al opgelopen tot 90 Mb en het einde van die groei is nog lang niet in zicht. Maar wat brengt ons al die elektronica en hoe zit het met de betrouwbaarheid? Audi nodigde AMT uit in zijn 'Elektronik Center' en gaf de antwoorden.
Continental bouwt speakers in displays. Zo komt het geluid direct uit het scherm, wat ruimte en gewicht bespaart in de auto.
In 1994 zet Audi een revolutionaire stap: de nieuwe A8 krijgt een lichtgewicht aluminium spaceframe, waaraan aluminium plaatdelen worden bevestigd. De ATC-lezing met als thema 'gewichtsbesparing door gebruik van lichtmetalen' is net begonnen, en nu al een succes. De volle zaal luistert geboeid. Nieuw is het gebruik van aluminium niet. De Fransen gebruikten het (Citroën, Panhard, Amilcar, Bugatti) en begin jaren negentig introduceerde Honda de NSX met aluminium monocoque. De stap van Audi is bewonderenswaardig. Het merk gebruikt zes verschillende alu-legeringen.
Audi introduceert MHEV plus, een nieuw mild-hybridesysteem met extra elektrische ondersteuning. Het debuteert in de Audi S5 en biedt meer efficiency en dynamiek.
Continental presenteert op CES 2025 een cockpitconcept met een E Ink-display. Het energiezuinige scherm biedt eindeloze mogelijkheden voor personalisatie in het auto-interieur.