Remsysteem van de toekomst volgens Continental
Continental toont op Auto Shanghai 2025 nieuwe rijhulpsystemen, slimme verlichting, raamprojecties en een elektrisch remsysteem zonder remvloeistof.
Veel voorkomende situatie: Het verkeer stroomt vlot door en ineens staat het stil. Een rijtje personenauto's komt net op tijd tot stilstand. En de zware truck daarachter? "Die ook", zeggen Wabco en Mercedes, dankzij Active Brake Assist 2. Hoe werkt dit veiligheidssysteem?
Continental toont op Auto Shanghai 2025 nieuwe rijhulpsystemen, slimme verlichting, raamprojecties en een elektrisch remsysteem zonder remvloeistof.
Vanaf 2026 introduceert Mercedes-Benz als eerste Duitse fabrikant een serieauto met steer-by-wire: een stuursysteem zonder mechanische verbinding tussen stuur en voorwielen, gericht op meer comfort, veiligheid en ontwerpvrijheid.
"Snelladen duurt te lang en er zijn te weinig laadstations", zie daar, de belangrijkste bezwaren van automobilisten tegen elektrisch rijden. Op het laatste Wiener Motoren Symposium presenteerde Shell een oplossing: immersion cooling. In gewoon Nederlands: dompel de accucellen onder in vloeistof. Werkt dat?
Kan een Mercedes-Benz EQS met solid state batterij probleemloos tot duizend kilometer op een vol accupakket rijden?