BorgWarner toont nieuwe 800V power module
BorgWarner introduceert een nieuwe dubbelzijdig gekoelde 800V SiC-power module en een multilevel inverter voor efficiëntere elektrische voertuigen.
Aan alle kanten wordt gespeculeerd dat Volkswagen het studiemodel Bulli zou willen uitbrengen, als retro-model dat de oude VW Bus in herinnering moet brengen. Als studie heeft die Bulli elektrische aandrijving. Samen met de Duitse posterijen en de kunstacademie van Braunschweig is nu de ook elektrische eT ontwikkeld, als mogelijk alternatief op die Bulli. Een science fiction-variant die zelfstandig kan rijden!
BorgWarner introduceert een nieuwe dubbelzijdig gekoelde 800V SiC-power module en een multilevel inverter voor efficiëntere elektrische voertuigen.
Volkswagen past een klein aantal zeer krachtige computers toe in het Modular Electric Drive-platform (MEB) van de ID-familie. Hoe werkt dat? Gino Decoster ontleedt VW's nieuwe netwerkarchitectuur.
Om een elektrische truck een bruikbare actieradius te geven heb je een grote batterij nodig. En om die vlot te kunnen snelladen komen er laadpunten die 1 megawatt vermogen leveren. Nu kondigt BYD aan ook op personenauto's een megawatt te gaan loslaten. De auto's die dat aankunnen rijden al in China. Batterijfabrikant CATL volgt op de voet.
We spraken er op de redactie pas nog over: jammer dat je aan vier vette elektromotoren in een megawatt supersportwagen niks opwindends ziet. Vandaar dat in die zeer exclusieve klasse de benzinemotor nog niet verdwijnt. Zoals in de een ietsje hybride Zenvo Aurora.