BorgWarner toont nieuwe 800V power module
BorgWarner introduceert een nieuwe dubbelzijdig gekoelde 800V SiC-power module en een multilevel inverter voor efficiëntere elektrische voertuigen.
Een crashtest van een elektrische auto heeft ondanks zijn zeer lichte constructie goed uitgepakt. Dat zei de ANWB maandag. De Mitsubishi i-MiEV bleek een goede bescherming te bieden en niet onder te doen voor vergelijkbare auto's met een normale verbrandingsmotor. De ANWB voerde de test met zusterorganisaties uit. Het was de eerste keer dat ze met een elektrische auto botsproeven deden.
BorgWarner introduceert een nieuwe dubbelzijdig gekoelde 800V SiC-power module en een multilevel inverter voor efficiëntere elektrische voertuigen.
Om een elektrische truck een bruikbare actieradius te geven heb je een grote batterij nodig. En om die vlot te kunnen snelladen komen er laadpunten die 1 megawatt vermogen leveren. Nu kondigt BYD aan ook op personenauto's een megawatt te gaan loslaten. De auto's die dat aankunnen rijden al in China. Batterijfabrikant CATL volgt op de voet.
We spraken er op de redactie pas nog over: jammer dat je aan vier vette elektromotoren in een megawatt supersportwagen niks opwindends ziet. Vandaar dat in die zeer exclusieve klasse de benzinemotor nog niet verdwijnt. Zoals in de een ietsje hybride Zenvo Aurora.
In deze aflevering van Oog voor techniek: de Gen6-aandrijving voor de Neue Klasse (en alle komende elektrische BMWs). Hoe steekt die in elkaar?