nieuws

Hoe connected is jouw werkplaats? Deel je ervaring!

Ondernemen 1661

Hoe connected is jouw werkplaats? Deel je ervaring!
Remmentestbank, diagnose-apparatuur, gereedschap, je klanten... Werkplaatsuitrusting en mensen zijn via internet met elkaar verbonden. Hoe connected is jouw werkplaats?

Van achter je beeldscherm de auto van je klant volgen. Wat is de technische status? Bijna tijd voor onderhoud, APK of zie je een mankement? Even een appje richting klant om hem op de hoogte te stellen. Die plant via de app direct een afspraak in. Science fiction? Echt niet, dit kan bij moderne auto’s al.

Niet alleen auto’s zijn via internet aan fabrikant en/of werkplaats verbonden. Ook tools en equipment gaan ‘online’. Handig, de technische rapporten van bijvoorbeeld remmentestbanken, uitlijnapparatuur en diagnosetesters kunnen zo direct in je garage-softwarepakket geladen worden, of direct naar de klant gemaild.  

 Bits and bytes 

Met remote diagnostic ‘sleutel’ je via internet. Via een interface kan je bijvoorbeeld software inladen of sleutels inleren. Daarmee bied je ‘dealer-level’ services aan je klanten, kunnen zij hiervoor al bij jou terecht? Is ‘The Internet of Things’ een bedreiging of bieden al die ‘bits and bytes’ kansen?  

Komende AMT besteden we aandacht aan het Thema ‘De connected werkplaats’. Wat doen en kunnen we al online en wat betekent dat voor de (universele) werkplaats? Komen nieuwe auto’s nog wel bij jou op de brug of is het digitale lijntje met de fabrikant te sterk? Deel je ervaring met ons, geef antwoord op onderstaande vragen en maak kans op een mooi stukje Beta-gereedschap. 

De vragen


Reageer op dit artikel