MRB op basis van auto-oppervlakte, goed idee?
"Motorrijtuigenbelasting flink op de schop: niet gewicht, maar oppervlak telt mee", schreef De Telegraaf. Even op de kalender kijken, is het 1 april? Nee! Zou ons kabinet dit echt overwegen?
De afspraken uit het regeerakkoord over motorrijtuigenbelasting voor oldtimers worden versoepeld. Dat is het gevolg van een akkoord dat staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) heeft gesloten met een aantal brancheverenigingen die de belangen van eigenaren van oldtimers vertegenwoordigen. Bronnen in Den Haag bevestigen berichtgeving daarover bij BNR.
"Motorrijtuigenbelasting flink op de schop: niet gewicht, maar oppervlak telt mee", schreef De Telegraaf. Even op de kalender kijken, is het 1 april? Nee! Zou ons kabinet dit echt overwegen?
RAI Vereniging geeft aan lichtpuntjes te zien in de Klimaatnota die het kabinet afgelopen week heeft gepresenteerd. Er wordt een realistische stap gemaakt in de verduurzaming van wagenpark, al ontbreekt het nog wel aan concrete lange termijn plannen op het gebied van mobiliteit. Terwijl marktpartijen en consumenten juist behoefte hebben aan dit toekomstperspectief.
Nissan verwacht dat het verlies in het voorbije boekjaar is opgelopen tot een bedrag tussen de 4,3 miljard tot 4,6 miljard euro. Dat is veel meer dan de Japanse autofabrikant eerder verwachtte en ver beneden de verwachtingen van analisten.
"De leeftijd waarop een auto wordt afgedankt lag eind 2024 op gemiddeld 20 jaar", zegt ARN. De afdankleeftijd is de afgelopen decennia spectaculair gegroeid. En dankzij die groei, groeit ons wagenpark. Dat roept vragen op: Is langer doorrijden duurzamer? En hoe vaak koopt een Nederlander eigenlijk nog een nieuwe auto?