Probleem

Een Peugeot 308 CC (1.6 benzine, motorcode 5FV) kampt aanvankelijk met een te lage brandstofdruk. De hogedrukbrandstofpomp (HPFP) is vervangen, waarna een kettingfout werd geconstateerd en verholpen. Kort daarna ontstonden misfire-foutcodes (P1339, P1340, P1336) op cilinder 3 en 4. Bougies, bobines en twee defecte injectoren zijn vervangen, maar het probleem bleef en de motor startte uiteindelijk helemaal niet meer. Er volgde uitgebreide diagnose: inlaatkleppen gereinigd, brandstofkwaliteit gecontroleerd, compressie getest, ECU onderzocht, timing gecontroleerd, krukassensor vervangen en software geüpdatet. Ondanks verbeteringen bleef een foutmelding van te lage brandstofdruk terugkomen.

Oplossing

Je mag deze oplossing alleen lezen als je bent ingelogd en een abonnement hebt. Wil je zonder beperkingen lezen neem dan een abonnement via /abonneren.

Deze en andere oplossingen kun je alleen zien met een abonnement.

Probeer Reparatiewijzer nu 1 maand gratis.