Probleem
Met op contact zetten gaat oliedruk lampje even branden en daarna uit. Bij starten brandt oliedruklampje niet. Als de motor boven 1500 t/m draait brandt het olielampje en gaat niet meer uit. Controle oliedruk 2,6 bar stationair en 5 bar op toeren. Oliedrukschakelaar vervangen. Weerstand kabel naar zekering kast onder koelvloeistof reservoir 0 ohm. Uitlezen dashboard geeft op met motor uit, gesloten op contact. Dit is goed. Alleen als de motor gestart wordt moet deze weer op open gaan. Dat deed het signaal in het dashboard niet. Dashboard uitwisselen, zekeringkast uitwisselen. Geen resultaat. Bij het meten van de groene draad op aansluiting 2 van de 12 polige stekker bleek deze 0 ohm als de motor uit is en 10 ohm bij lopende motor. Dit zou oneindig moeten zijn. er moet dus een massasluiting zijn. De draad van de oliedruksensor omgeleid vanaf zekeringkast naar drukschakelaar. Probleem opgelost.Gemeten uitlezen instrumentenpaneel zie hier boven. Kabel van zekeringkast naar drukschakelaar. Uitgelezen met autel Foutcodes geen foutcodes meetwaarden zie hier boven Auteur : StepeloMotorcode : M9T C7, 2299 CC (4 cil)
Oplossing
Je mag deze oplossing alleen lezen als je bent ingelogd en een abonnement hebt. Wil je zonder beperkingen lezen neem dan een abonnement via /abonneren.