Probleem
Van een auto is door een externe partij de kop gevlakt. De koppakking is slecht (er zit koelvloeistof in de olie) en wordt vervangen. Daarna loopt de motor goed en zijn er geen foutcodes. Bij een proefrit (de auto staat te koop) wordt er geklaagd over een inhoudende motor en een klapperend geluid. De nokkenas blijft op 125° staan, terwijl de aansturing varieert van 85° - 125°. Na een tijdje gaat de nokkenasaansturing in noodloop.Het verstelbare kettingwiel op de nokkenas en de regelaar van de olietoevoer worden vervangen. Gecontroleerd worden: de oliekanalen door de nokkenas, de oliekanalen rond de regelaar en de timing van de nokkenasketting. De plunjer in de oliepomp in het carter wordt gereinigd. Uitlezen met Bosch KTS geeft foutcode P0011: 'nokkenas A verstelling (bank 1), signaal te vroeg'.
Oplossing
Je mag deze oplossing alleen lezen als je bent ingelogd en een abonnement hebt. Wil je zonder beperkingen lezen neem dan een abonnement via /abonneren.