Probleem

Bij een auto gaat steeds het MIL branden. De motor begint dan slechter te lopen door te hoge raildruk en slechte ontbranding. Op dat moment wordt foutcode P1166 (brandstofdrukregeling) in de motor-ECU opgeslagen. De injectoren en hogedrukbrandstofpomp zijn in orde. De klemkracht van de stekkers van de hogedrukpomp is niet geweldig en de beide stekkers worden vervangen. UIt de parameters blijkt dat de sturing van de PCV-klep van 11% daalt naar 0%. Na 5 seconden stijgt deze plotseling naar 18%, waarbij het MIL gaat branden en de motor slecht gaat lopen. De raildruk is dan ook veel te hoog (400 - 500 bar). Vervangen van de raildruksensor en het brandstoffilter zorgt niet voor de oplossing.

Oplossing

Je mag deze oplossing alleen lezen als je bent ingelogd en een abonnement hebt. Wil je zonder beperkingen lezen neem dan een abonnement via /abonneren.

Deze en andere oplossingen kun je alleen zien met een abonnement.

Probeer Reparatiewijzer nu 1 maand gratis.