Probleem
Gemeten waarden:Stationair:Co - 0,5% HC - 240 O2 - 0,93 Lambda - 1,01Op toeren:Co - 0,6% HC - 110 02 - 0,72 Lambda - 1,01 Bougies verwisseld met nieuwe (geen verbetering)Ontekingstijdstip afgesteld (geen verbetering)Klepspeling afgesteld (geen verbetering)Map Sensor geeft reëele waardeInlaat temperatuur sensor geeft Reëele waardeTemperatuursensor motor geeft Reëele waardeInlaatspruitstuk pakking is heelInlaatcircuit is dicht (rookmachine getest)Compressie alle 4 cilinders 12 barLuchtfilter is niet verstoptLambda sonde regelt goedUitlaat is geheel dicht (rookmachine getest)Brandstofdruk is goed (3 bar)Injectoren getest (druppellen niet)Inspuitrekeneenheid heeft geen storingenInspuitrekeneenheid gereset (geen verbetering)Bougiekabels een paar maanden geleden al vervangen omdat er een marter aan heeft gezetenKatalysator is een paar maanden geleden vervangenBrandstof terugvoer niet verstoptBobine vonk getest (sterk genoeg)Verdelerkap is ingebrand (vervangen met rotor, geen verbetering)Massa motor is in ordeBenzine is vervangenDistributie timing is goed.Als je je hand op de motor legt, voel je lichte schokjes, er is niet een volledige verbranding aanwezig op één of meer cilinders.Er blijft zuurstof O2, en brandstof HC uit de uitlaat komen, wat wijst op een niet gehele verbranding.Wat kan nu deze verhoogde CO veroorzaken?Geen foutcodes.
Oplossing
Je mag deze oplossing alleen lezen als je bent ingelogd en een abonnement hebt. Wil je zonder beperkingen lezen neem dan een abonnement via /abonneren.