Probleem

Dag allen,ik heb hier een Audi A4 avant 3.2 automaat 195kw.De Audi presteerd perfect maar bij koude motor duurt het even (letterlijk 3 a 4 seconde) voordat de motor aan slaat!Ik lees vervolgens fout code P0087 uit betekend dat de raildruk te laag is geweest.Ik heb als eerste de raildruk sensor vervangen (die op de rail zit tussen de cilinderkoppen in) maar dit heeft niet geholpen.Omdat het een probleem van drukveries is had ik het idee om in de aanvoerslang naar de hogedrukpomp een terugslagklep te plaatsen.Nadat ik dit gedaan heb kom ik er achter dat als de motor even gedraaid heeft en de motor afgezet word de betreffende slang van de hogedrukpomp afschiet door een te hoog opgebouwde druk! Als ik er mee rij is er niks aan de hand, de slang klapt er pas vanaf na een paar minuten stil staan.Even voor de duidelijkheid: De betreffende slang waar ik de terugslagklep ingezet heb loopt van een harde kunststof slang welke langs het luchtfilterhuis tegen het chassis zit en loopt over het luchtfilterhuis naar de pomp toe. De pomp heeft verder 1 stalen leiding welke naar de brandstofrails gaan. Aan de onderkant van de pomp zitten 2 sensoren waarvan de ene 2 en andere een 3-polige stekker verbinding heeft.Verder heb ik als info dat het me opviel dat de raildruk bij NIET draaiende motor die wel kort daarvoor gelopen heeft 7579kPa (75,8 Bar) is en deze juist zakt als de motor draait!!Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn???Gr Chris

Oplossing

Je mag deze oplossing alleen lezen als je bent ingelogd en een abonnement hebt. Wil je zonder beperkingen lezen neem dan een abonnement via /abonneren.

Deze en andere oplossingen kun je alleen zien met een abonnement.

Probeer Reparatiewijzer nu 1 maand gratis.