307 1.6 2003 loop op 3 cilinders na koprevisie.

4 reacties

Opgelost

Merk
Peugeot
Model
307
Type
307
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.6 16v
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 31-10-2008 15:47

Hallo,


Ik heb een Peugeot die slecht liep etc 210 000 op gas gelopen, compressie test wees uit dat cillinder 4 zeer slecht was.


Hieropvolgend heb ik een lek test gedaan met als resultaat


-cilinder 4 70% na de inlaatbuis eraf gehaalt te hebben bleek hij dus vol daaruit te blazen wat op lekkage van inlaatkleppen duidt.


-cilinder 3 3%,


-cilinder 2 32% die lekkage op de uitlaatkleppen had door te luisteren en voelen bij de uitlaat


-cilinder 1 3%.


Hierna heb ik met een endoscoop in de motor gekeken, daar was duidelijk te zien dat de kleppen er slecht aan toe waren, en heel diep in de zittingen lagen.


Hierop heb ik besloten de kop eraf te halen, te laten reviseren en gemonteerd met de benodigde nieuwe materialen.


Omdat dit blok hydraulische stoters heeft startte hij pas na een tijdje proberen aangezien ze vol olie moeten . Hup koelvloeistof etc erin en ontlucht. (hij start op benzine, en schakeld pas over als ik dat wil op gas)


Ondertussen liep hij steeds beter, alleen nog steeds op 3 cilinders, en na 10 minuten draaien @ 2000 RPM nog steeds...

Toen maar eens gekeken of er wel een vonk was op cilinder 4, en dat was zo. Ook de injector stekker nog eens ge de en monteerd.


Dus na deze handelingen loopt hij nog steeds op 3 cilinders... Ik weet niet hoe verder nu...


Wie kan me helpen? Mijn dank is groot.