Geplaatst: 01-09-2009 19:51
[136394]Hallo,
Deze post klink bijna als een grap .... maar is er echt geen !
De eigenaar van de A8 heeft zelf de motorolie willen verversen.
Heeft echter per vergissing de automaatbakolie laten weglopen ipv de motorolie !
Heeft dan 5 liter motorolie toegevoegd aan de nog gevulde motor.
Er zat dus circa 10,5 - 11 liter olie in de motor.
Heeft dan zo'n 5 km gereden waarbij de motor op het laatst (uiteraard) fel rookte.
Heeft motor normaal kunnen stilleggen en hem daarna terug gestart.
Toen kon hij niet meer zomaar stil gelegd worden.
Is na enkele seconden toch gelukt.
Het probleem nu :
Motor is niet meer te starten, maar draait mooi rond op de startmotor.
Uitgelezen code : 'Motor krijgt geen brandstof'.
Ik denk dat mogelijk de distibutieriem enkele tanden is versprongen.
Injectiepomp kan volgens mij door deze fout niet zijn beschadigd.
Start ook niet met rechtstreekse (atmosferische) lucht en directe dieseltoevoer.
Sorry voor dit lang verhaal, maar heeft iemand misschien een tip ?!
Groeten,