Airco koelt niet goed !!

Merk
Renault
Model
Espace
Type
Onderwerp
Motorcode
1.9 dci
Eerste inschrijving
januari 2006
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 01-09-2009 18:45

[136385]Vandaag de airco van deze auto (Renault Espace) ter controle onderworpen, de klacht was zoals gebruikelijk koelt niet!

Heeft maar één service koppeling (hogedruk) op de droger zitten, de lage druk kan ik nergens vinden? dit ter zijde.

Systeem had nog juist 400 gram op de totale vulgraad van de 965 gram.

Na de hele procedure te hebben opgevolgd en terug afgevuld op de juiste vulgraad, werkt de airco nog niet naar behoren.

De condensorventilator + pomp slaat aan, maar ik heb een druk van amper 6 bar op de hoge druk.

De garage heeft met de Renault dealer gebeld en naar het schijnt heeft deze geen thermostatisch expansieventiel..

Dan rest mij nog 1 conclusie dat het mechanisch regelventiel wat in de compressor zit kapot is.?

Iemand gekend hiermee?

grt,

Theo