Geplaatst: 01-09-2009 20:22
[136398]Heb hier een fiesta model vanaf 2002 met 1300cc duratec motor die koelings problemen heeft.
Heb reeds waterpomp,thermostaathuis,koppakking vervangen.
Heb ook de cilinderkop laten vlakken en testen op scheuren.
Waneer de motor draait komt de temperatuur tot in het rood en de radiator en de onderste darm die tussen de radiator en de thermostaat zit blijft koud. De ventilator slaat wel aan maar de radiator staat koud.
Waneer ik de motor op een schomelend toerental hou tussen 1000 en 4000 toeren komt de radiator en de onderste darm wel warm en zou de ventilator aanslaan en warme lucht blazen.
Kan mij hier iemand bij helpen.
Heb al verschillende collega's gebeld en die hebben blijkbaar nog geen probleem gehad met de koeling van deze auto's.