Geplaatst: 11-11-2008 15:01
[115242]Beste lezers,
We hebben een probleem met genoemde auto.
De distributie is compleet vernieuwd (incl rollen + waterpomp) maar het starten gaat niet zo lekker als vantevoren. Koude start slaat na 3 keer ronddraaien aan, nagelt even en loopt hierna pas lekker (qua aanhoren niet zo lekker als vantevoren maar alle vermogen is er wel). Warme start (direct na uitzetten) ook 2 slagen en even rammelend lopen hierna pas netter.
Het lijkt alsof er lucht in een brandstofleiding zit (brandstoffilter is ook vervangen) waardoor het systeem z'n druk niet houdt maar evengoed kan het de timing van de brandstofpomp zijn. Bij het vernieuwen van de riem zijn zowel krukas, nokkenas als pomp geblokkeerd geworden zodat hij zeker weten op tijd staat. Wel was er een mening over het wel of niet losdraaien van de 3 schroefjes om de tandwielen van nokkenas en pomp, dit is niet gedaan bij de montage van de riem.
Het opvoerpompje ter ontluchting lekt wel iets brandstof wanneer het ingedrukt wordt, maar dit zou het -ons inziens- niet kunnen zijn daar de warme start evengoed niet naar behoren gaat.
Mocht zich iemand geroepen voelen om mee te denken, heel graag!