Hoge carterdruk Vastzittende zuigerveren??

19 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
Onderwerp
Motorcode
JP 1.6
Eerste inschrijving
januari 1981
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 15-11-2008 17:31

[115526]Beste lezer,

Ik heb een 1.6 diesel motor (motorcode JP) in een Transporter T3 gebouwd, na overzetten van carterpan, oliepeilstok, oliepomp, enz (want het blok ligt er gedraaid in). Nu slaat de motor heel slecht aan (alleen bij aanslepen), loopt daarna wel goed, ook stationair, maar heeft heel veel carterdruk, het spuit eruit bij de oliepeilstok.

Kan het zijn dat de zuigerveren vast zijn gaan zitten? Het blok heeft nl. (zonder kop) een jaar of vier stil gestaan (het blok liep toen wel goed). En als ze vast zijn gaan zitten, is er een methode om ze weer los te krijgen, bijvoorbeeld met een additief?

mvg,

Dennis

P.S. De kop is gevlakt en de klepgeleiders zijn vervangen en de kop is afgeperst, verder zijn de koppakking, distributieriem, spanrol, gloeibougies en de verstuivers vernieuwd.