Geplaatst: 10-11-2008 20:30
[115197]ik heb een Audi a6 met multitronic bak met als klacht heeft dat hij te vroeg opschakeld.
De auto heeft 160000 km gelopen en op advies van de dealer ben ik afgelopen vrijdag begonnen met de bak te verversen en filter vervangen.
De afgetapte olie was donker van kleur en was waarschijnlijk al lang niet ververst (heb de auto net in onderhoud en geen historie).
Ik heb de bak gevuld met draaiende motor in de N stand en warm laten worden tot ong. 35 graden bak temp. tot de vloeistof eruit stroomt.
Bij de eerste proefrit was de bak aanzienlijk opgeknapt maar na 2 dagen gereden te hebben is er een bijgeluid in de bak ontstaan,tijdens optrekken komt vlak voor het overschakelen een slepend geluid uit de bak.
het is niet constant maar vooral bij lagere versnellingen tot de 100 (in ieder geval tot die snelheid hoorbaar!)
Ik heb vandaag 200 km gereden en het 4 keer gehad
Wat is het advies van de experts,direct revisie of zijn er nog andere mogelijkheden.
Arnout