Geplaatst: 26-11-2008 23:16
[116350]Heb deze week voor de 3e maal een Renault Master 2500dci met gebroken "gates" distributieriem binnengekregen +/- 50.000km na vervanging.
(Mijn klant heeft een veertigtal bestelwagens van dit type lopen.) Bij vervanging gebruik ik het speciale gereedschap van Renault om de riem op de juiste spanning te brengen en volg ook de procedure die Renault voorschrijft. Ik vervang ook telkens de spanner en looprol zoals ze voorschrijven. Ik heb ook al orginele en continental distributiekits geplaats en daar heb ik nog geen problemen mee voorgehad. Ik heb deze week enkele mensen van Gates op bezoek gehad en die beweren dat ik de riem onder een verkeerde spanning monteer ? Is er iemand die dit probeem ook al heeft voorgehad ,want zij beweren ook dat ik de enige ben met dit probleem .