dc p0304

6 reacties

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Onderwerp
Motorcode
z14xep
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 29-11-2008 20:08

[116526]het probleem met de corsa is dat hij steeds defectcode p0304 zet en loopt dan vervolgens op 3 cilinders

deze storing komt erin bij ongeveer 3000 omw/min

wat ik al heb gedaan is het volgende

verwisseld zijn de bougies de bobinerij de injectoren en het motorstuurapparaat (ecu ) dit alles echter zonder resultaat

de auto start koud probleemloos en loopt dan ook goed

de viergastestwaardes zijn ook prima in orde als de storing niet aanwezig is

verder heb ik gereden met de inlaatspruistukklep aansturing los ,maakte ook geen verschil

als ik ga rijden met de stekker van de egr los dan gaat de motor wel op drie cilinders lopen maar zet niet de foutcode

als de foutcode is gezet en ik wis deze met de tech 2 gaat de motor niet gelijk weer op vier cilinders lopen maar de vierde cilinder komt er dan weer langzaam terug bij

verder zijn ook de nokkenastiming en de nokkenassensor ring op afstelling gecontroleerd

Wie kan mij verder helpen of heeft iemand ervaring met dit soort klachten

alle goede tips zijn welkom

Groeten MERIVA