scenic slaat na een kwartier af.

3 reacties

Merk
Renault
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
2,0 IDE
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-11-2008 16:35

[115984]Deze auto slaat koud goed aan,loopt direct rond en heeft dan ook een goede emissie met ong. 20 HC.Er brandt dan ook nog geen storingslampje.

Op het moment dat de auto op bedrijfstemperatuur komt begint hij te ploffen achter uit de uitlaat,krijgt hij veel HC's.Ook begint dan het gloeispiraaltje te branden op het dashboard.Het stationair toerental zakt naar 500 toeren en de stationair stappenmotor begint te zoemen(misschien door het bijregelen).

Vervolgens gaat het lampje STOP branden en slaat hij 1 seconde later af.

Zelfs als ik de motor op 5000 toeren probeer te houden slaat hij gewoon zonder te sputteren af.

Op het moment dat STOP brandt valt ook direct de ontsteking uit.

Hierna slaat de auto weer moeiteloos aan en herhaald zich het probleem weer direct!

Verder heeft de hoge drukpomp een poosje terug even een gierend geluid gemaakt wat nu weer weg is.

De auto is reeds uitgelezen bij de dealer en de constateerde geen foutcodes en vertelde dat de motor uit elkaar moest om de kleppen te reinigen.

Voordat ik dit ga doen wil ik graag nog wat meningen horen!

Alvast bedankt!

Danny.