Geplaatst: 30-11-2008 19:06
Wie weet Raad?
Ik heb bij een Audi A2 1.4 3cil. Diesel het volgende probleem. Hij heeft af en toe vnl. als hij koud is dat na het starten en dan wegrijden na enkele kilometers de Turbodruk wegvalt. Als men dan de motor uitzet en weer start (resetten) is het probleem opgelost. De dealer wist te vertellen dat dit een bekend euvel was en dat het aan de Turbo lag, de schoepenverstelling zou vast zitten en dat dan de Turbo vervangen moet worden. Dus die zit er nu nieuw op (origineel) tijdens het proefrijden liep hij perfect maar de klant heeft het probleem al weer een keer gehad. Met de oude Turbo erop is de laaddruk gemeten en die was bij stationair toerental al aan de hoge kant nl. 0,989 bar. voor de rest loopt hij prima. Maar wie weet raad?
Gr John