Geplaatst: 04-12-2008 22:15
[116926]hallo allemaal!!
ik heb een probleem, me vader rijd een mazda 626 uit 2001 een 1.8.. hij heeft 47.000km gelopen dus eigelijk nixx...
Nu istie vamiddag gestrand in de file hij stond stil en wou optrekken maar de motor sloeg uit.. hij dacht dat hij hem liet afslaan dus starte hij hem weer maar merkte gelijk al dat de motor geen compompressie meer had.. hij heeft mij gebeld en ben de auto gaan op halen met een ambulance..
Ik werk zelf als Monteur bij de VW/Audi.. ik heb m vanavond bekeken en tot mijn verbazig is de VEER van de spanrol van de Distributie gebroken.. De Riem is nog heel en alles draaid nog.. dus ik neem aan dat de kleppen niet geraakt zijn...
Nu is mijn vraag heeft iemand een idee of dit erg kwaad heeft gedaan?? en komt dit probleem vaker voor?? kan iemand mij ook een uitdraai mailen hoe ik de distributie op tijd moet zetten???
(Eihoofd.com@hotmail.com)
Alvast vriendelijk bedankt!!
Groeten mike