Geplaatst: 08-12-2008 22:36
[117190]Hallo,
Ik zit met een probleem. Een maat van mij heeft een Opel astra van volgens mij 2001 die een lager geluid heeft in zijn nokkenas. Tenminste het lijkt dat het uit de nokkenas komt.
De auto heeft white sludge in de motor en hij heeft ongeveer 110.000 km gelopen. De distributie riem is al 2 keer vervangen geweest maar ik weet niet of de rollen zijn vervangen. Het koelvloeisof blijft op pijl en de motor houdt niet in en doet het voor de rest perfect. Hij rijdt altijd behoorlijke stukken met de auto. Het is ongeveer een klein jaar geleden dat hij de auto een kleine beurt heeft gegeven en het geluid doet hij pas sinds afgelopen zaterdag.
Heeft iemand al een astra meegemaakt die zijn nokkenas lagers waren versleten met die kilometerstand?
De riem heb ik er nog niet afgehaald maar kan die waterpomp dit geluid veroorzaken(gaan die regelmatig kapot)?
Alvast bedankt