Geplaatst: 09-12-2008 18:25
[117243]Lampje motorstoring licht op tengevolge van de lambdasonde verwarmingskring. Er werd een nieuwe geplaatst, probleem blijft.
Weet er iemand hoe de aansturing werkt ik bedoel constante spanning of intermitterend? als ik de aansturing kontroleer dan werkt deze bij koude motor bijna niet en hoe warmer de motor wordt hoe langer de spanning erop wordt gezet. bij volledig warme motor is de aansturing continu. De verwarming dient toch 100% te zijn bij koude motor om de sonde zo vlug mogelijk bedrijfsklaar te krijgen?
Als ik op de verwarminskring een lampje van 21w aansluit dan valt de spanning onmiddellijk weg; Eindtrap in de ECU?? Als de belasting wegvalt komt de spanning direct terug.
groetjes stefan