Geplaatst: 20-07-2009 17:57
[133423]Deze auto kwam bij ons omdat er een gebonk hoorbaar was in de voortrein. Bij optrekken en remmen hoorde en voelde je een duidelijke bonk , zo te horen bij de voorwielophanging.
Op de brug was de linker onderste draagarm bij de bevestiging op de bodem een ietsje uit het lood, maar voelden we geen speling. De rechter zat er wel mooi gecentreerd onder.
Na vervangen van de linker draagarm was het geluid weg, maar toen het wat warmer weer wewrd, kwam het geluid weer terug. Het vreemde is dat als het kouder is en s'morgens de auto uit de garage wordt gereden er geen gebonk hoorbaar is, maar als het buiten zo'n 22 a 24 graden is het heel duidelijk hoorbaar is.
Natuurlijk kan ook de rechter draagarm dit lawaai veroorzaken, maar dat verklaard nog niet dat het met koudere temperaturen niet is te horen.
iemand dit al eens meegemaakt en weet dan misschien de oplossing?