Kangoo 1.9 Diesel loopt op soms 3 cil. en rookt erg

5 reacties

Merk
Renault
Model
Kangoo
Type
Onderwerp
Motorcode
F8Q
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 04-11-2008 19:54

[114813]Heren collega's,

Ik heb hier een Renault Kangoo die met koude motor regelmatig op 3 cilinders loopt. Er is dan ook ernstige rookontwikkeling. Naar mate de motor warmer wordt wordt dit iets beter. De vacuumslang van de EGR klep is losgekoppeld. In diverse reeds geopende forum's hebben ze het over een elektrische klep op de brandstofpomp die zou moeten tikken als je de auto op contact zet. Deze klep tikt maar 1 keer als ik dat doe. Kan iemand mij vertellen of dit meerdere tikken moeten zijn of is dit maar 1 enkele tik.

Als iemand andere ideeen heeft hoor ik het graag.

Groeten Willy