2 Fout meldingen, Automaatbak en Lamda

4 reacties

Merk
Volvo
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 25-11-2008 16:26

[116203]Hallo, ik zal me even voorstellen. Ik ben Sander, werkzaam bij Alco-Handelsmij. Alco-Handelsmij is één van de BV's onder de moederholding Alco-Europe Beheer.

Ik doe onder andere het onderhoud van het wagenpark. Maar nu heb ik een probleem.

We hebben hier een Volvo V70 XC, geen XC70! Maar een V70 XC! 5 cil. met turbo, met automaat.

Tot voor kort geleden heb ik de motor laten reviseren, doordat er te veel carterdruk is onstaan, en de olie via het vulstuk er uit geblazen is..... Ja, zeg maar niks.

Ik heb de motor weer ingebouwd. Maar nu kregen we 2 storingen in het dashboard. Oranje pijl omhoog--> Automaat En Lamdafout--> Driehoekig lampje met een groen tekentje er in.

Maar die fout kwam pas, nadat je een aantal minuten in de 4e versnelling reed, en vlak daarna de Lamda fout.

Er kwam als foutmelding uit. De LOCKUP???? Voor de 4e versnelling.

De auto is al een paar keer gereset, ik heb het schakelaartje in de bak, voor de 4e versnelling al een keer vervangen, was als tip van een garage hier in de buurt.

Maar mechanisch schakeld hij WEL in de 4e versnelling, en de bak schakeld perfect!

Toen heb ik de auto naar iemand gebracht die er goed verstand van had, en hij is er mee naar de dealer geweest, en die kwam er ook niet uit.

En hij gaf me een briefje mee:

-Diverse keren de auto uitgelezen--> kom er alleen in via V70 modeljaar 2001--> geen storingen.

-Bij de dealer uitlezen--> motortoerental signaal onbekent

--> rijsnelheid sensor onaannemelijk signaal

-Waarschijnlijk klopt het één niet met de andere --> motor-bak

--> motor-regelunit

-Let op, auto klonkt in eindaandrijving! Op snelheid!

Wat moet ik hiermee? Auto rijd en schakeld perfect. Maar blijf zitten met de storingen....

Mvg

Sander