Geplaatst: 26-11-2008 18:33
[116306]Dag,
Ik heb hier een V40 1.9 common rail diesel die iedere keer afslaat na een tijdje stationair lopen. Het afslaan kan zich aandienen door een hele lichte variatie in het stationaire toerental en dan in een keer afslaan. Hij slaat ook wel af en toe gewoon in een keer af.
Als ik het handpompje dat na het br.st. filter zit continu bedien slaat hij niet af. Ook kan ik hem 'redden' als hij dreigt af te slaan door flink te pompen.
Wat mij ook opviel aan deze auto is het lage staionaire toerental van 600rpm en dat je flink moet gasgeven bij optrekken anders slaat ie af. Optrekken zonder gasgeven is er niet bij. Hij start en rijdt verder probleemloos.
Zou de aanzuigbuis in de tank lek kunnen zijn zodat er lucht mee komt of is dat te ver gezocht en onmogelijk bij deze volvo? Heb zoiets al wel een keer gehad bij een peugeot partner (geen HDI).
Of is de opvoerpomp versleten die op de hogedrukpomp zit?
Ik laat hem morgen uitlezen bij de Volvo dealer maar ik ben benieuwd of iemand hier al iets over kan zeggen.