Geplaatst: 06-12-2008 18:48
[117036]Hallo, Wie kan mij met het volgende helpen:
Een leon tdi 110pk uit 2000, als ik de motor start loopt ie netjes stationair maar met een minuut of 2 gaat de motor rommelig stationair lopen. heeft geen electrische storing, brandt geen storingslampje. Toch uitgelezen met KTS 650.
Dit probleem is er niet ingeslopen, dit kreeg de auto spontaan.
In eerste instantie dachten we dat het de Luchtmassa meter was,deze vervangen zonder resultaat,
Vacuum slangetjes gecontroleerd op lekkage
Ecu gecontrolleerd ,daar wil nog wel eens water inlopen + diverse massa punten gecontroleerd
Brandstofpomp laten reviseren /verstuivers laten testen en reinigen/gloeibougies vervangen(er waren er 2 stuk)
Bdp sensor doorgemeten, egr schoongemaakt (nu ook afgesloten)
Als de auto "rommelig"stationair loopt en draait 1 voor 1 de brandstof leiding even los op de verstuivers dan geeft cilinder 4 net even een andere reactie dan eerste 3 cilinders.
Compressie test gedaan +cilinder lek test.
2massa vliegwiel gedemonteerd ,deze bleek stuk te zijn. Nu een nieuw massief vliegwiel met nieuwe koppelingset gemonteerd maar helaas niets mee opgeschoten!
En als wede auto wil starten en draai contactslot om gaat pas na een aantal keer draaien het gloeilampje branden en dan kan ik pas starten, dit probleem is erbij gekomen na het vervangen van de gloeibougies.
Het zijn dus 2 problemen wat ik hier aangeef, we zijn een beetje radeloos aan het worden.
Graag wat reacties ,mischien zien wij wat over het hoofd!