Geplaatst: 11-08-2009 21:54
[134997]hallo,
Volgend probleem doet zich voor ;
Lampje airbag brandt ! foutcodes uitgelezen : gordelspanner bestuurderskant weerstand hoogohmig !
Deze gordelspanner is inderdaad defekt , maar klant wil de nodige kosten, herstellingen niet meer overwegen ! (ong 400€)
Bestaat er een mogelijkheid om het waarschuwingslampje te laten uitgaan , zonder de herstelling te doen ?? Het lampje blijft nu constant branden , zodat de klant in de nabije toekomst problemen gaat hebben bij de jaarlijkse tecnische keuring !
Bij het verwijderen van de tableau kwamen we tot de konstatatie dat men hier niet werkt met lampjes maar met leds die vastzitten in de printplaat , zodat verwijderen geen optie is zonder schade toe te brengen !!
Nu heb ik ergens gelezen dat men de gordelspanner kan uitschakelen met behulp van een weerstand te plaatsen op de fiche onder de zetel waar men normaal de gordel op aansluit ( de ohmse waarde hiervan kan ik echter niet zeggen )
Heeft iemand hier ervaring mee ? zoja , hoe kan ik daar het beste aan beginnen en welke waarde moet deze weerstand hebben ????
mvg christoph