Geplaatst: 04-08-2009 16:37
[134458]Goedemiddag techneuten,
Ik heb een probleem met een Dodge Ram Van 2.5 Turbo Diesel uit 2002. Als ik tijdens het rijden vermogen van de motor vraag lijkt hij in noodloop te gaan en vervolgens reageerd hij nergens meer op (hij loopt dan ook niet meer stationair). Ik moet de motor dan uit laten slaan en vervolgens een aantal tellen wachten voordat ik hem weer kan starten (lijkt op noodloop programma). Dit doet hij in elke willekeurige vooruit versnelling. Het vreemde is dat hij het niet in de achteruitversnelling doet, dan lijkt alles goed te gaan. Er is geen storing in het MM aanwezig.
Ik dacht zelf aan een draadbreuk, maar ik kan niets opwekken als ik aan de kabels zit op het moment dat de motor draait. als ik signaalspanning op de vertuivers meet lijkt het of het signaal blijft op het moment dat hij afslaat, hierdoor twijfel ik aan een draadbreuk.
Wie heeft een idee voor me ?
Groeten,
Arjan