hoog verbruik brandstof

8 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
C-klasse
Type
Onderwerp
Motorcode
220CDI
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 28-12-2008 16:59

[118586]waar kan het aan liggen dat mijn auto ongeveer de helft te veel brandstof neemt.

heb deze nu enkele dagen, maar gemiddeld 1 op 10 ik heb een sedan gehad (W203 en W202) hiervoor, en moet makelijk 1 op 16

lopen en 1 op 18 als je beetje rustig doet. ik heb een

onder de kap heb ik het lucht en brand filter al gewisseld. ook is de thermostaat gewisseld. voorheen lijkt de druk sensor

van de rail gewisseld (ziet er erg nieuw uit)

gaat om een C klasse 220CDI, automaat, airco, snelverwarmstand.

airco en snelwarmstand staan uit.

auto rookt niet byzonder, soms als je stuk rustig hebt gereden, en trapt

hem dan in, is het wel even zwart achter je, maar dat hadden de voorgangers ook.

hij stinkt ook niet en van wat ik gezien heb zijn retour slangen van verstuivers dicht.

auto is niet gechipt, van wat ik kan zien, en motor loopt gewoon als een zonnetje.

iemmand een idee?

anders word het weer een rondje dealer sponseren......

al vast bedankt..