Geen verwarming ,druk op expansievat

6 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1993
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 29-11-2008 17:15

[116513]klant heeft als klacht geen verwarming ,ook spuwt hij al het water uit het reservoir .

heb al een andere thermostaat geprobeerd ,maar helaas ,motor word warm en word níet te heet .

maar als ik bij koude motor start zit er direct druk op het koelsysteem ,zonder stop laten warm draaien ,temperatuurmeter staat in het midden ,nog steeds geen verwarming ,geef ik gas dan komt het water omhoog en blijf je constant luchtbellen zien in het reservoir .

ik dacht dat de radiator van de verwarming dicht zat ,maar nu zit ik ook al te denken dat de cilinderkoppakking stuk is ,omdat er zoveel druk opkomt ,of heeft het een met het ander te maken .

graag advies ,

wagen is 12 jaar oud met 212 000 km op de teller ,koppeling is ook bijna aan het einde ,misschien is het de moeite niet meer om deze kosten te doen als de cilinderkopakking stuk is .dit zou ik graag willen uitsluiten .