Caddy Hikt stationaire

20 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Caddy
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
TDI 66kw
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 30-11-2008 13:26

Hallo,klant belt op gloeilampje brande en hikte (op de snelweg) later nog diverse keren.Dezelfde avond auto opgehaald en tot gister pak en beet 130km gereden.Auto uitgelezen en gaf code 17970 aan.


17970 P1562

nl Inspuitregelaar (N146) (regelaar voor de brandstofhoeveelheid in de brandstofpomp) bovenlimiet op een verkeerd moment bereikt.

du Mengensteller (N146) oberer Anschlagwert

en Quantity Adjuster (N146) Upper Limit Reached

Extra info bij de foutcodes. Intermittent



De N146 is geïntegreerd in de brandstofpomp. Zijn taak is om de juiste brandstofhoeveelheid in te spuiten.


Mogelijke oorzaken:

N146 defect of geblokkeerd

Tsja.. een of andere oorzaak zorgt ervoor dat de bovenlimiet van N146 is bereikt


Mogelijke oplossingen:

Weet je echt zeker dat er nergens iets tussen zit of dat je ergens kortsluiting hebt. Vocht in een stekker bijv. kijk en meet de kabelboom maar gerust goed na tussen de pomp en de ecu.

Vervang de hele brandstofpomp




Is er soms een electronische modificatie (powerbox?) aanwezig die de brandstofhoeveelheid beïnvloed? Als er inderdaad een powerbox aanwezig is komt het waarschijnlijk doordat het kontakt een keer kort achterelkaar in, en weer uit, en weer in geschakeld is. Dan is namelijk de tijdvertraging in de powerbox nog in werking en komt bij het inschakelen de QA tegen zijn eindwaarde aan. Tijdens het inschakelen wordt namelijk het 'mengstellwerk' door de ECU getest en vol aangestuurd. Vervolgens wordt er gekeken welke waarde er terugkomt uit de pomp. Als de powerbox dan al is ingeschakeld krijg je deze fout.

Foutmeldig resetten, het is alleen een melding en heeft verder geen invloed.


Gister na vele kilometers auto stationaire laten lopen,viel me ineens op dat hij af en toe hikte.

Direct (Snap-on) scanner er aan en naar de data gekeken.

Bij hoeveelheids brandstof wat normaal rond de 3mm/slag zat ging hij bij elke hik naar 27mm/slag.......


Staat de brandstofpomp op instorten of zou iets anders dit ook nog kunnen veroorzaken??


De stekker bij oliepijl stok losgehaald en schoongemaakt,al zag het er niet heel raar uit......


Alvast bedankt!!