moeilijk op toeren komen vanaf stationair

4 reacties

Opgelost

Merk
Mazda
Model
323
Type
TYPE BA
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.5 16v
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-07-2009 22:27

Het betreft een bj14 model van dec. '98. Motor loopt mooi stationair maar bij gasgeven smoort de motor en komt erg traag op toeren. Trekt bij het wegrijden nog geen natte krant van tafel! Het lijkt of de motor niet voldoende brandstof krijgt. Ook last van backfire als je gas geeft op het moment dat de motor terugzakt van een hoger toerental.

Kat. is recent vervangen, nu brandstoffilter in de tank vervangen, gasklep en luchtmassameter gereinigd.

Iemand enig idee? Bij voorbaat dank voor een reactie.

Patrick