geen stroom meer in wagen

2 reacties

Merk
Renault
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1900dti
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-08-2009 10:32

[134720]heb ongelukje gehad,was nl nieuwe koppeling aan het monteren en toen ik hem voor het eerst starte had ik kortsluiting veroorzaakt.

motor sloeg direkt aan en lag nog een kabel los de + die van starter naar opstartbevestiging linksvooraan in motorcompartiment gaat.

deze heeft contakt gemaakt met massa van wagen. heb deze onmiddelijk afgelegd en iws niks kapotgebrand.

stinkte of rookte ook niet. baterij is goed maar heb niks meer van stroom op dashboard enz..

juist 4 pinkers,binnenverlichting en knopje om deuren te sluiten werken nog. voor de rest niks.

heb starter uitgehaald en stroomdraden aan elkaar verbonden en nog steeds niks van electriciteit.

heb zekeringen links voor en rechts voor in motorcompartiment gecontroleerd allemaal ok.

alsook zekeringen in dashboard allen ok. nu vraag ik mij af waar de hoofdzekeringen zitten?

of zou die rode knop in motorcompartiment ermee te maken hebben?

of is het mogelijk dat ecu of rekeneenheid stuk is door kortsluiting??

maar moeten tog nog ergens zekeringen zitten??

wie heeft dit al meegemaakt? of wie kan mij hiermee helpen?

dank bij voorbaat

mvg rs cars