Geplaatst: 01-08-2009 14:54
[134262]Hallo ,
deze escort diesel van 1994 heeft vaak na het nemen van een bocht ( vb . afdraai na voor een verkeerslicht te hebben gewacht of na het nemen van een rotonde ) het probleem dat het motorvermogen even wegvalt ; ook gaat hij soms aanzienlijk hoger in toeren bij losgelaten gasedaal ( ong 2500 toeren ) .
Ik heb de indruk dat het iets met de brandstoftoevoer te maken heeft ... ???
De brandstoftoevoer gaat vanaf de ( volle ) tank via de leiding naar het motorcompartiment waar deze eerst door een zwart kunststof kastje gaat waar een stekker met draden zit op aangesloten , dan via de brandstoffilter met opgebouwde ontluchtingspomp ( type pompbediening ontgrendelen door bediening losdraaien , pompen , en pompbediening terug vergrendelen door terug te draaien ) , dan is er de leiding nog naar de brandstofverdeelpomp waarin een zwart blokje staat welk aan een terugslagklepje doet denken .
Wie weet raad ?
dank bij voorbaat