Slecht optrekken in 1e en 2e versnelling Peugeot 307 (90PK) 2.0 HDI

6 reacties

Merk
Peugeot
Model
307
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 HDI
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 15-12-2008 12:29

[117662]De auto is een paar dagen geleden aangekocht. Wanneer de motor koud is start hij moeilijk (er moet extra gas bijgegeven worden om hem niet af te laten slaan). Als je vervolgens gaat rijden slaat hij bijna af in de eerste versnelling, te weinig power lijkt.

Vervolgens trekt hij zeer slecht op in de 1e en 2e versnelling. Je moet bijna plankgas geven om vooruit te komen en dan lijkt het plotseling of de auto in een keer veel power krijgt en schiet de auto vooruit.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en of dit te verhelpen is?

Bij voorbaat dank,

Martijn