Geplaatst: 15-12-2008 12:51
[117665]Sprinter slaat niet aan, omdat hij vaak niet voorgloeit.
Gloeibougies zijn in orde, voorgloeirelais is vervangen.
Op het voorgloeirelais zit de 3-polige, waarvan 2 bezet, stekker van de aansturing, waar
ik uiteenlopende spanningen op meet. soms 6 volt soms 9, maar nooit 12.
Ik was zelf aan het denken aan de temperatuursensor van de koelvloeistof, komt dit vaker voor?
Als dit het niet is, wil de klant overwegen een knop op het dashboard te plaatsen waar hij het relais mee bedient.
Nou is mijn vraag hierop: kan ik het relais met 12 volt aansturen?
Dit vraag ik omdat, als de auto wel voorgloeit, hij tussen de 6 en 9 volt word aangestuurd. (met multimeter gemeten)
Groeten,
Erik